gombok

2011. december 2., péntek

Hegemony77 interjú

Egy babaruha készítő feltett pár kérdést nekem. A képre kattintva az oldalára érkeztek, ahol olvasható az interjú.

Itt olvashatod magyarul:

Hegemony77- öltözteti a babáinkat
Mónika, aki Hegemony77-ként van az interneten, készíti a legélethűbb és bájosabb ruhákat többféle babának. Ő árulja őket az etsyn, és van saját blogja. Hegemony77 Magyarországról ugyancsak kedvelt a Flickr és a deviantArt fotósok és kézművesek körében. Varrással és kötéssel Hegemony77 meséssé varázsol minden babát.
Én kértem Hegemony77-t hogy osszon meg többet az ő világáról, amiben gyönyörű ruhákat készít többféle babatípusnak. Itt van amit mondott:

Mikor kezdtél babaruhákat készíteni?
Nyolc éves voltam amikor elkezdtem ruhákat készíteni egy 10cm-es babának. Ez az enyém volt, de nem tudom milyen fajta baba volt. A szomszéd néni unokájának is volt egy ugyan ilyen babája. Én neki is csináltam ruhákat, ő cserébe anyagokat adott. És még készítettem ruhákat az unokahúgom Barbie babájának is.

Mióta árulod a játékbaba ruhákat?
2010-ben egy ismerősöm, aki tudta, hogy tudok varrni, megkért rá, hogy javítsam ki a lánya Barbiejának néhány ruháját. Ez eszembe juttatta, hogy mennyire szerettem játékbaba ruhákat készíteni gyerekkoromban, szóval vettem egy Barbiet, és elkezdtem újból játékbaba ruhákat csinálni. Sok Barbie ruha összegyűlt. Amigurumi kötésmintákat kerestem, amikor megtaláltam az Etsy-t. Aztán megláttam a Barbie ruhákat rajta, és elkezdtem árulni a sajátomat. Láttam még BJD-ket és később Blythe és hasonlókat, de ők könnyen tűnhetnek csúnyának egy kívülálló számára.

Sok kötött pulóvered van az etsyn. Mennyi ideig tart megkötni egy pulóvert?
Négy-hat óráig tart, ez függ a baba és a kötőtű méretétől. Általában hallgatom a tévét miközben kötök , varrok, vagy akár főzők. Ez talán lelassít egy kicsit.

Hogy tanultál meg kötni, horgolni és varrni?
Hat éves voltam, amikor az anyukám megtanított horgolni. Nyolc éves voltam, amikor a szomszéd lány megtanított kötni. Gyerekként elkezdtem kézzel varrni, aztán megtanultam géppel varrni az iskolában. A végzettségem szerint ruhaipari modellező-szerkesztő technikus vagyok.

Mennyi játékbabád van?
10 babám van. Minden típusból egy: Barbie, Fashionista Ken, Momoko Fruit of passion, Monster High Ghoulia Yelps, Punkaholic people Blythe, Pullip Kaela, Dal Coco, Taeyang Wayne, Petite Blythe Cocoa Butter, 11cm Obitsu test- Little Dal Drta fej hibrid játékbaba.

Van kedvenc babád?
A DAL a kedvenc babám, mert szerintem ő hasonlít rám a legjobban.

Van valamilyen termék ami népszerű a vásárlóid körében?
Ez mindig változik, időről-időre. Például a fekete kézzel kötött kardigán, a bugyik, a bőrnadrágok népszerűek voltak különböző időszakokban.

Mit szeretsz a legjobban készíteni?
Bármilyen játékbaba ruha, de talán a kézzel kötött pulóverek (az új mini körkötőtűmmel) és a farmer igazi zsebekkel.

Te kis kötőtűvel kötsz amit te csináltál. Elmondod nekünk, hogyan csináltad őket, vagy ez a te titkod?
Normál méretű kötőtűket kicsinyítettem le. Bárki ki tudja találni, hogyan kell ezt csinálni, akár csak én.

Készítesz személyre szabott ruhákat embereknek?
Készítek emberi méretű ruhákat és más dolgokat magamnak és a családomnak.

Mit csinálsz amikor éppen nem babaruhát készítesz?
Barátok, házimunka, blogolás, internet böngészés, alvás, alapanyag beszerzés... De gyakran a játékbaba ruha készítés jár a fejemben akkor is amikor valami mást csinálok. A játékbaba ruha készítés a fő állásom, és nagyon szeretem.

6 megjegyzés: